De ontwikkeling van Wakka

De ontwikkeling van Wakka

De ontwikkeling van Wakka

Met mijn vorige post heb ik jullie een impressie gegeven over hoe mijn wax is ontstaan.
Vandaag vertel ik graag wat meer over het verdere beloop van de weg die ik de afgelopen jaren heb afgelegd.
Ik beleefde al snel dat succes niet komt aanwaaien, ik was zoekende naar mijn succesformule. Uiteraard ging dit gepaard met tegenslagen en leerzame lessen.
Zo worstelde ik met zaken zoals het vergroten van mijn bereik en welke doelgroep/markt het meest geschikt was.
Om mijn bereik te vergroten wilde ik met de wax graag online gaan. Het lanceren van een website was dus een logische vervolgstap. Ondanks bijkomende werkzaamheden wilde ik de focus behouden op het aanbieden van de beste service (advies op maat, snelle levering en professioneel klantcontact). Daarom werd het noodzakelijk om steeds meer werkzaamheden uit te besteden.
Door mijn perfectionisme en de drang om alles zelf te doen, verliep het uitbesteden niet zonder moeite. Ik ben ontzettend blij dat ik deze stap toch heb genomen.
Zo heeft ieder zijn/haar kwaliteiten en het bundelen hiervan geeft het beste resultaat.
Mijn dankbaarheid gaat dan ook uit naar alle mensen die mij de afgelopen jaren hebben geholpen, ondersteund en gemotiveerd.
Het verspreiden van visitekaartjes, uitdelen van samples en actief gebruik maken van Instagram resulteerde in een groei van het (online)bereik. Er kwam zowel vraag vanuit de zakelijke- als particuliere markt naar mijn wax. Daarom besloot ik twee verschillende strategieën te creëren, zodat de wax op beide markten tot zijn recht kwam.
Benieuwd naar hoe dit is uitgepakt? Klik dan door naar het volgende verhaal!
 
DSC_1571.JPG